Project Moretus, 2012
GOFI is een publieke kiosk. Een centraal meldpunt voor positief nieuws.
GOod FIbrations.
Hoe meer positieve signalen hij ontvangt, hoe warmer de nachtelijke gloed.
In Situ - project Sorghvliedt / Hoboken, 2013
Billboard met aankondiging van werkzaamheden en aanzet van bouw.
De Belvédère, een controletoren.
Enkele krantenartikelen (19/02/13) vermelden dat de stad wordt gedwongen tot renovatie van het theepaviljoen.
Het erfgoed is ernstig verwaarloosd en moet hersteld worden.
Als beschermt monument met historische waarde krijgt het de publieke functie van uitkijktoren ter verdediging van de culturele waarden.
De heuvel die mede de oorzaak is van het verval wordt vervangen door een sokkel met liftkoker.
De toren biedt een mooi uitzicht op het district Hoboken en kan occasioneel weer openstaan voor het publiek als theehuis.
GOFI is een publieke kiosk. Een centraal meldpunt voor positief nieuws.
GOod FIbrations.
Hoe meer positieve signalen hij ontvangt, hoe warmer de nachtelijke gloed.
![]() |
| inplanting op de site |
![]() |
| Gofi op sokkel, met korte animatiefilm |
In Situ - project Sorghvliedt / Hoboken, 2013
Billboard met aankondiging van werkzaamheden en aanzet van bouw.
De Belvédère, een controletoren.
Enkele krantenartikelen (19/02/13) vermelden dat de stad wordt gedwongen tot renovatie van het theepaviljoen.
Het erfgoed is ernstig verwaarloosd en moet hersteld worden.
Als beschermt monument met historische waarde krijgt het de publieke functie van uitkijktoren ter verdediging van de culturele waarden.
De heuvel die mede de oorzaak is van het verval wordt vervangen door een sokkel met liftkoker.
De toren biedt een mooi uitzicht op het district Hoboken en kan occasioneel weer openstaan voor het publiek als theehuis.
![]() |
| Park Sorghvliedt; plan met kasteel en park gele lus: uitbreiding van de tramlijn onderaan parking voor de Belvédère |
Museum 1/14 scale - Zoo Vast, 2014
Wat een leuk familiaal bezoek aan de zoo zou worden, werd een diepdroevige ervaring.
Het ’vast zitten’, ontnomen van alle vrijheid, geplaatst in een artificiële omgeving leidt duidelijk tot geestelijke en fysieke armoede.
De uitvoering van de installatie is ruw, zonder esthetische motieven.
Het recycleren van dode dieren is rauwer en echter dan werken met synthetische acteurs.L'art sur l'eau - God, Koning en Vaderland, 2014
Een loden boot op een zinken zee vaart weg van vaderland naar een ver vreemd land met koning.
Framed, 2015 - In Situ
Diverse
opengerolde tetrarollen die hebben gediend als vloerbescherming bij
schilderswerkzaamheden in het atelier.
De bezoeker
kan aan de hand van houten latjes eigen composities aanmaken.
Deze
uitsnijding kan gefotografeerd en gepubliceerd worden op framedexpo@gmail.com
Resultaten kan je bekijken op het web-blog: ingelijst.blogspot.be
Resultaten kan je bekijken op het web-blog: ingelijst.blogspot.be
Vraagstelling:
Wordt hier
kunst gemaakt? Of blijft het een didactische oefening? Is de installatie als
geheel kunstiger? Wordt het pas interessant door de interactie met de bezoeker?
Een
onderzoek naar de grens tussen eerlijk beleefde kunst en puur decoratief werk.
Wat is hier het
belangrijkste; het concept, de pure installatie, de handeling of de fotografie
als eindresultaat?
Over Vloed, Emblem / Ranst
een kunstroute van 9 tot en met 25 mei 2015
locatie 4: Beschouwing - In Situ
Brandhout, atelier, 2015
Het brandhout heeft zich aangepast om bij de brandblusser te horen.
Samen vormen ze een groep.
Behalve enkele tekenen van bewoning zien we ook diverse, voor ons onbekende artefacten. Zaken die voor de bewoners van grote betekenis zijn. Soms zijn het eenvoudige handige middelen om het leven comfortabel te maken. Te vergelijken met de kattenkrabpaal voor flatbewoners, of een vogelplankje in de tuin. Voorwerpen die in onze cultuur tot ons algemeen gebruik behoren, maar in andere culturen als vreemd en onbestemd worden ervaren.
Deze ‘in situ’ installatie geeft ons de mogelijkheid om een ‘vreemde cultuur’ als antropoloog van dichterbij te bekijken. Gelieve wel voor de omheining te blijven omwille van de rust en privacy van de bewoners.
Exhibitie, 2016
Een plek gecreëerd, om eigen werk tot rust te laten komen. Buiten in weer en wind. Binnen een intieme omgeving met kussens en vacht. De licht-tubes trekken de aandacht, maar zorgen ook voor een gereserveerdheid waardoor een er een weerstand ontstaat om binnen te gaan. Eenmaal binnen is het even wennen om zich aan te passen aan het sterke licht en de geur van duffe doeken. Een vervreemding. Wanneer deze is overwonnen is er rust. De los opgestelde werken krijgen een eenheid.
een kunstroute van 9 tot en met 25 mei 2015
locatie 4: Beschouwing - In Situ
Niet iedereen is fan van de natuur. Voor sommigen is het
ideale alternatief: ‘ondergronds wonen’.
In de westerse wooncultuur bouwt de mens ruimtes om zich te
isoleren en zich af te scheiden van de buitenwereld. Meestal bouwt hij dan ook
in een stijl met lage architecturale waarden. Alles wordt dichtgemaakt,
onzichtbaar voor de omgeving. Waarom zou ondergronds wonen voor hen geen
redelijk alternatief zijn? De natuur hoeft niet te wijken voor de massale
verkaveling.
Brandhout, atelier, 2015
Het brandhout heeft zich aangepast om bij de brandblusser te horen.
Samen vormen ze een groep.
Sporen, academie, 2016
Grenzen, poorten, deuren kan men afsluiten. Wat binnen wil of moet, zal z'n weg vinden.
Playground Hobokië, Polderbos, 2016
Mensen komen met families van her en der aan in Hobokië in
de hoop hier een veilig nest te kunnen maken. Zij hebben hun cultuur
meegebracht samen met de objecten die deze voortbrengt.Behalve enkele tekenen van bewoning zien we ook diverse, voor ons onbekende artefacten. Zaken die voor de bewoners van grote betekenis zijn. Soms zijn het eenvoudige handige middelen om het leven comfortabel te maken. Te vergelijken met de kattenkrabpaal voor flatbewoners, of een vogelplankje in de tuin. Voorwerpen die in onze cultuur tot ons algemeen gebruik behoren, maar in andere culturen als vreemd en onbestemd worden ervaren.
Deze ‘in situ’ installatie geeft ons de mogelijkheid om een ‘vreemde cultuur’ als antropoloog van dichterbij te bekijken. Gelieve wel voor de omheining te blijven omwille van de rust en privacy van de bewoners.
Exhibitie, 2016
Een plek gecreëerd, om eigen werk tot rust te laten komen. Buiten in weer en wind. Binnen een intieme omgeving met kussens en vacht. De licht-tubes trekken de aandacht, maar zorgen ook voor een gereserveerdheid waardoor een er een weerstand ontstaat om binnen te gaan. Eenmaal binnen is het even wennen om zich aan te passen aan het sterke licht en de geur van duffe doeken. Een vervreemding. Wanneer deze is overwonnen is er rust. De los opgestelde werken krijgen een eenheid.
wankelwicht
locatie De Singel - Antwerpen
Materiaal: eps, plasticrete
Afmetingen: 290 x 170 x h:210 cm
Zich aangetrokken voelen tot een staat van wankel evenwicht, een drang om op zoek te gaan naar grensoverschrijdende ervaringen, een vlucht via extreme lust en geestelijke overtreffende gewaarwordingen.
A.I.P. in 360 graden
Oude Havenhuis Antwerpen, groepstentoonstelling l'Amateur - organisatie: Fameus
Foto's van de exporuimte worden voorgesteld in een virtuele ruimte.
Interactief 360 graden op tablet.
![]() |











